2023 Menu
37 Kongerigets Tegn 20
Uge 37, 2023
af Rick Joyner

Den ideelle kirke for os kan være meget forskellig fra den ideelle kirke for Herren som hans tempel. Idealisme kan være åbenbaringens værste fjende. Åbenbaring kommer fra Gud; idealisme kommer fra mennesket. Menneskets største idealer mangler, hvad Gud gør, og kan endda hindre hans arbejde. Vi skal forfølge hans planer, ikke bare noget nyt eller anderledes som vi tror kunne være bedre.

Jesus, det mest perfekte menneske nogensinde, blev afvist af de idealistiske ledere på hans tid, mens de almindelige, "utrænede" eller "ulærde" mennesker" omfavnede ham. Det samme har været tilfældet gennem historien og vil være det indtil slutningen af kirkeens tid. Nogle gange fremstår Guds værk også underlegent i forhold til menneskets, fordi mennesker ser på det ydre, mens Gud ser på hjertet.

De "kristne farisæere" i kirkeens tid har mest modstået Herrens værk og vil fortsætte med at gøre det, indtil han sender sine budbringere for at fjerne ukrudtet blandt hans hvede. Indtil da forbliver de en udfordring, vi skal navigere i, mens de afviser surdejen i deres lære. Jo mere modstand vi modtager fra dem, jo større sandsynlighed er der for, at vi er på rette vej. Men vi skal bedømme vores veje efter mere end dette. Følger vi Lammet og ikke bare en ny strategi eller kirke vækst princippet?

Vi bliver formanet i Hebræerbrevet 13:12-13, at Jesus led uden for lejren, derfor må vi gå til ham uden for lejren. Jesus blev aldrig en del af det religiøse etablissement. Når en sandhed institutionaliseres, bliver den korrupt og politiseret. Vi må også modstå at tilslutte os religionens institutioner. Dette vil pådrage sig deres største modstand, men det bør kun få os til at gå nærmere Herren, som led det samme. Når angreb kommer inde fra lejren, kan det være et tegn på, at vi er på rette vej. De, der går livets vej, vil altid være en trussel mod dem, der ved deres egne planer og midler søger at bygge deres egne kongeriger (selvom de benægter dette på det kraftigste).

Vi skal vogte os mod idealisme, uanset hvor "god" den ser ud. Det kommer fra den gode side af Træet til Kundskab om godt og ondt og er lige så dødbringende som den onde side. Apostlene pegede på ét bevis for at følge Kristus på den rette vej – at vokse i kærlighed.

Hvis vi er på en anden vej, eller bygger på noget andet end Kristus, vil vi være mere hengivne til disse ting end til ham. Disse kan være gode ting, som vigtige bibelske sandheder eller kirken, men når disse begynder at formørke vores hengivenhed til selve sandheden, bliver vi ført væk fra livets vej. Vores vigtigste hengivenhed skal altid være til Herren i huset, ikke til Herrens hus.

Når vi bevarer vores første kærlighed, er det fortsat vores højeste prioritet at vokse i Kristus. Han har designet sit legeme, kirken, til at være det primære sted, hvor åndelig modenhed udvikles, og da kirken er hans brud, bør vi være hengivne til hendes vækst og modenhed som hans værdige brud. Men "det vigtigste er at holde det vigtigste det vigtigste," og det vigtigste er Kristus.

Kristendommen handler ikke om ydre observanser og ritualer; det handler om et indre forhold til ham først og derefter hans folk. Ritualerne er blot påmindelser om de sandheder, der burde være en del af vores liv. Vi kan deltage i nadver hver dag, men det betyder lidt, hvis vi ikke lever i fællesskab med Herren og hans folk. Vi må ikke tillade ritualer at formørke ham eller vokse i ham som vores vigtigste hengivenhed.

Den primære måde at måle vores modenhed i Kristus på er, hvor meget vi vokser i vores kærlighed til ham og hans folk. I 1 John 4:20 hedder det: "Hvis nogen siger: 'Jeg elsker Gud' og hader sin bror, er han en løgner; thi den, der ikke elsker sin broder, som han har set, kan ikke elske Gud, som han ikke har set." Gud kan være meget lettere at elske end sit folk, men hvis vi virkelig elsker ham, vil vi også elske hans folk. Dette kan være den ultimative modenhedstest.

Ugens Ord 38
OP